در کامپیوتر من کدام یک SSD یا HDD را باید داشته باشم؟

بهترین پاسخ: بهترین تنظیم برای اکثر ترکیب ها است که درایو حالت جامد (SSD) برای ویندوز و برنامه های کاربردی بوت می شود و هارد دیسک (HDD) در درجه اول برای ذخیره سازی انبوه استفاده می شود.

چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟

در ساده ترین شکل ، SSD حافظه فلش است و هیچ قسمت متحرکی نیز ندارد. در نتیجه ، آنها کوچکتر هستند و فضای کمتری را در مورد کامپیوتر به خود اختصاص می دهند ، در بعضی موارد حتی به طور مستقیم به مادربرد سوار می شوند. ذخیره سازی SSD بسیار سریعتر از معادل HDD آن است.

ذخیره سازی HDD از نوار مغناطیسی ساخته شده است و دارای قطعات مکانیکی در داخل است. آنها بزرگتر از SSD هستند و بسیار کندتر برای خواندن و نوشتن هستند.

چرا از SSD استفاده می کنیم؟

اگر برای هر منظور در حال ایجاد رایانه شخصی هستید ، سرعت می خواهید . اگر فقط حافظه HDD در دستگاه خود دارید ، سرعت آن چیزی نیست که به نتیجه برسد. برای راه اندازی ویندوز مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید ، برنامه ها برای بارگذاری بیشتر طول می کشد ، و پرونده ها برای باز و ذخیره بیشتر زمان می برد.

زیبایی SSD این است که این زمان انتظار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، حتی درایوهای ارزان تر ، در مقایسه با HDD. هر چیزی که روی آن بارگیری کنید ، خیلی سریعتر عمل می کند.

یکی از بهترین کاربردهای SSD در رایانه شخصی به عنوان درایو بوت است. این به معنای نصب درایو با ظرفیت کوچک است که بر روی آن سیستم عامل ویندوز 10 از هر روز زنده و فعال می شود. با انجام این کار ، رایانه شخصی شما بوت خواهد شد و آماده رفتن به فلاش است. همچنین می توانید بیشترین نرم افزار مورد استفاده خود را برای تأثیر مشابه در آنجا قرار دهید.

Sabrent Rocket SSD

طول عمر SSD به اندازه HDD نیست ، اما مطمئناً می توانید از SSD به عنوان تنها درایو رایانه شخصی استفاده کنید. به عنوان مثال بسیاری از لپ تاپ ها فقط حافظه SSD دارند. شما به دنبال یک زندگی کوتاه مدت نیستید ، اما در مقایسه با ذخیره سازی HDD کاهش می یابد. SSD ها به مرور زمان از نوشتن آن استفاده نمی کنند ، اما یک درایو بوت به این درد نمی خورد.

قیمت های SSD در اواخر اخیر بسیار پایین آمده است و قیمت هر گیگ بسیار پایین تر از حد قبلی است. درایوهای با ظرفیت بزرگ همچنان گران هستند ، همانند بالاترین کارایی ، اما به طور کلی ، آنها مقرون به صرفه تر از همیشه هستند.

چرا از HDD استفاده می کنیم؟

بهترین مورد برای HDD ذخیره سازی انبوه است. این نوع درایو ارزان تر از SSD است و در اندازه های کاملاً گسترده ای موجود است. بازی ها یا رسانه های زیادی برای نگه داشتن رایانه خود دارید؟ مشکلی نیست ، شما می توانید یک یا چند درایو بیش از 1 ترابایت را برای بخشی از هزینه معادل SSD آنها دریافت کنید.

موارد PC معمولاً دارای فضای بیشتری برای بیش از یک درایو هستند ، به این معنی که می توانید به همان اندازه که می توانید انباشت کنید و بودجه خود را ذخیره کنید ، انباشت کنید.

 

قیمت هر گیگابایت هنوز بسیار کمتر از SSD است و درایوهای با ظرفیت زیاد تمام پول شما را نمی گیرند. یک سیستم کارآمد دارای SSD است که می تواند ویندوز را از یک یا چند HDD برای ذخیره انبوه بوت کند.

توصیه نهایی ما این است که برای نصب ویندوز 10 از سیستم ترکیبی با ذخیره انبوه HDD و درایو بوت SSD استفاده کنید. به این ترتیب تعادل قیمت ، کارایی و فضا را بدست می آورید و برای همه مناسبت ها یک ماشین خوب گرد خواهید داشت. اگر نیازهای ذخیره شما کوچکتر باشد ، یک سیستم SSD تمام راه است.

اگر می توانید یک درایو NVMe در رایانه شخصی خود داشته باشید ، این بهترین عملکردها را به همراه خواهد داشت ، و خوشبختانه دیگر گران نیستند. توصیه نهایی ما به لطف قابلیت اطمینان ، عملکرد مجنون ، ضمانت عالی و قیمت مناسب ، سامسونگ 970 EVO Plus سامسونگ است.