هفته گذشته مایکروسافت اعلام کرد یکی از تنظیمات جمع آوری داده های تشخیصی را در ویندوز 10 از بین می برد و نامگذاری دو نفر دیگر را تغییر می دهد.

 

توسعه دهنده Redmond، Wash. تلاش سال 2019 را ذکر کرد که به منظور دستیابی بیشتر مشتریان به شرکتهای تجاری بر اطلاعات داده مایکروسافت به دست آورد. Brandon LeBlanc ، مدیر ارشد برنامه ، نوشت: "به عنوان بخشی از ابتکار عمل مایکروسافت برای افزایش شفافیت و کنترل بر داده ها ، ما در برنامه تنظیمات و تنظیمات Group Policy که در ماه جاری شروع به نمایش خواهد کرد در ساخت Windows Windows Insider تغییراتی ایجاد می کنیم." در یک پست 5 مارس به وبلاگ شرکت .

 

ویندوز خودی برنامه پیش نمایش مایکروسافت است که به مشتریان ارائه می دهد به زودی در کد زیر ساخت ویندوز 10 نگاهی بیندازید. تغییرات تشخیصی در ساخت 19577 که در 5 مارس منتشر شد ، آغاز شد.

 

پیشرفته ، گمشده!

ویندوز 10 با سه تنظیم از راه دور - ابتدایی ، پیشرفته و کامل - و چهارمین ، امنیت ، راه اندازی شد. به ترتیب صعودی از میزان داده های مایکروسافت جمع آوری ، چهار مورد Security ، Basic ، Enhanced و Full بودند.

 

تقویت تبر.

 

این تنظیم شامل کلیه مجموعه داده های مشخص شده توسط گزینه های Security و Basic می باشد ، سپس انواع اطلاعات اضافی را به کل اطلاعاتی که مایکروسافت از ماشین ها پاک کرده اضافه کرد. در میان آنچه که پیشرفته برداشت شده بود بیشتر وقایع سیستم عامل ، از جمله Hyper-V و Cortana. رویدادهای خاص از برنامه های همراه با ویندوز 10 یا بارگیری شده از فروشگاه مایکروسافت. و همه زباله های سقوط

 

مایکروسافت ادعا کرد که تنظیمات Enhanced بسته های بین 239KB و 348KB را در هر روز ، در هر دستگاه بازیابی می کند.

 

[ یک ساعت اضافی دارید؟ این دوره آنلاین را طی کنید و نحوه نصب و پیکربندی ویندوز 10 را با گزینه های مورد نیاز خود بیاموزید. ]

با ساخت 19577 ، سیستم هایی که قبلاً روی Enhanced تنظیم شده بودند ، به طور پیش فرض به Basic ، سطح بعدی پایین تر از مقدار مجموعه ، طبق پیام ارسال شده به بخش Insider of Microsoft Answers.

 

تغییر نام

همراه با حذف تنظیمات Enhanced ، مایکروسافت سایرین را تغییر می دهد.

 

گزینه Security بازخوانی خواهد شد "خاموش کردن داده های تشخیصی"

اولیه به "داده های تشخیصی لازم" می گویند

کامل توسط "داده های تشخیصی اختیاری" خواهد بود

این برچسب ها تنظیمات را بهتر از آنچه جایگزین می شوند توصیف می کنند - اورجینال ها چنان مبهم بودند که باعث می شدند مشتریان حدس و گمان خود را در آنچه تعریف کرده اند حدس بزنند - و حداقل حداقل به نوید شفافیت مایکروسافت می پردازند .

 

"خاموش کردن اطلاعات تشخیصی" - که قبلاً امنیتی بود - باید دقیقاً همین باشد ، زیرا مایکروسافت مدت هاست این گزینه را "فقط اطلاعات داده های تشخیصی مورد نیاز برای نگه داشتن دستگاه های ویندوز ... با آخرین به روزرسانی های امنیتی محافظت می کند" تعریف کرده است. این شرکت به برخی از سیستم های جمع آوری - سیستم عامل ، شناسه دستگاه ، کلاس دستگاه - اعتراف می کند ، اما این گزینه از کلیه محتویات و داده های کاربر که ممکن است کاربر را از جمله نام شرکت در انگشت خود قرار دهد ، چشم پوشی می کند.

 

"داده های تشخیصی مورد نیاز" (قبلاً اولیه) و "داده های تشخیصی اختیاری" (برچسب گذاری شده با عنوان کامل) نیز دقیق تر هستند ، گرچه هیچکدام سرنخ هایی راجع به آنچه ممکن است جمع آوری نشود ، ایجاد نمی کنند و تقریباً به همان اندازه پیشینیان نامشخص هستند. اولین برچسب "ضروری ..." ممکن است انتخاب شده باشد زیرا آن سطح تله متری پیش فرض ویندوز 10 از نسخه 1903 ، به روزرسانی ویژگی بهار سال گذشته است. دوم ، "اختیاری ..." به نظر می رسد همه چیز ، که ممکن است باشد ، شامل همه چیزهایی است که مایکروسافت می خواهد آنرا جمع آوری کند که در موارد ضروری نیست.

 

تله متری نامشخص است

از آنجا که تغییرات تشخیصی محدود به ویندوز اینسایدر است و ممکن است مدتی به ساخت درجه تولید نرسد ، جای تعجب نیست که آنها مستند نشده اند. مایکروسافت خاطرنشان کرد که در حقیقت.

 

پاسخ در مایکروسافت پاسخ می گوید: "ما با نزدیک شدن به انتشار عمومی ، اطلاعات اضافی در مورد سیاست های تشخیصی اصلاح شده منتشر خواهیم کرد."

 

اگرچه تغییر نام Basic و Full به عنوان "Required ..." و "اختیاری ..." ساده به نظر می رسید ، اما حذف سطح پیشرفته سؤالات بی پاسخ باقی مانده است. آیا داده های جمع آوری شده تحت آن تنظیمات به "اختیاری ..." منتقل می شوند یا به "ضروری ..." منتقل می شوند یا بین این دو تقسیم می شوند؟ ( متوقف کردن جمع آوری یک دسته از داده های خاص غیر ممکن است برای مایکروسافت و شیوه های ارتباط از راه دور ).

 

مایکروسافت هیچ چیزی از تنظیمات عجیب و غریب معرفی شده در اواخر سال 2017 - لقب "Enhanced (محدود)" نداد - که باعث جمع آوری داده ها به حداقل های لازم برای سرویس Windows-Analytics (ویندوز مجدد "Desktop Analytics" شد) هنگامی که مایکروسافت برچسب قبلی را در آن بازنشسته کرد. پایان ژانویه سال 2020). تله متری که مایکروسافت جمع می کند توسط مشتریان سازمانی در دسکتاپ آنالیتیکس استفاده می شود تا به روز رسانی و به روزرسانی تماس های آمادگی کمک کند. آیا با رها کردن پیشرفته ، چیزی مشابه "ضروری ..." یا "اختیاری ..." وجود خواهد داشت؟

 

مایکروسافت همچنین اظهار نکرده است که چه موقع این تغییرات به مشتریان غیر خودی برسد. تعداد ساخت برای بروزرسانی Insider که تغییرات جمع آوری داده ها در آن ظاهر می شود ، بالاتر از شماره مشخص شده برای پایه ویندوز 10 2004 ، اولین نسخه ارتقاء ویژگی سال (شاید فقط تنها) سال (ساخت 19041) باشد ، این نشان می دهد که تنظیمات جدید telemetry نخواهد بود. آن را به روز رسانی قریب الوقوع تبدیل کنید.

 

صحبت از شفافیت و کنترل مایکروسافت تا حدی مسطح است که بسیاری از پیچ و مهره های جمع آوری داده ها فازی هستند.

 

این داستان ، "مایکروسافت تنظیم تله متری ویندوز 10 را حذف می کند ، دیگران را تغییر نام می دهد" در ابتدا توسط Computerworld منتشر شده است .